Veel voorkomende afkortingen binnen de online marketing

Vindbaarheid bij zoekmachines zowel betaald als onbetaald

SEO ( Search Engine Optimization )
Search Engine Optimization ( Zoekmachine Optimalisatie ) betekend het beter vindbaar maken van jouw website voor zoekmachine zoals Google. Binnen SEO vallen werkzaamheden zoals het verbeteren / optimaliseren van content, linkbuilding en geregeld je website een update geven betreffende content.

SEA ( Search Engine Advertising )
Search Engine Advertising is betaald adverteren binnen de zoekmachine zoals bijvoorbeeld Google ( Google Adwords ). De advertentie komt boven de organische resultaten te staan op basis van de zoekopdracht die de bezoeker heeft ingevoerd.

SEM ( Search Engine Marketing )
Search Engine Marketing is niet meer en niet minder dan SEO en SEA bij elkaar. Kortom zowel betaald als organische optimalisatie voor de vindbaarheid van jouw website.

SERP’s
Search Engine Results Pages is de pagina van zoekresultaten binnen een zoekmachine. Vaak worden er 10 items + de advertenties getoond ( SEA ).

Kosten, benodigd voor rendement berekeningen

CPM: Cost per Mille, de kosten per 1000 vertoningen ongeacht of er op de advertentie wordt geklikt.

CPC: Cost per Click zijn de kosten per klik, Google Adwords heeft het betaalmodel waar je per klik betaald in plaats van Cost Per Mille ( CPM )

CPS & CPL: Cost per Sale zijn de kosten per verkoop. Op basis van dit cijfer kun je zien of jouw online marketing campagnes rendabel zijn en of ze direct omzet opleveren op de korte termijn. CPL is Cost per Lead, een lead kan een e-mailadres zijn of NAW gegevens

CTR:
De Click Trough Rate – doorklik ratio – is de verhouding tussen het aantal keren dat een advertentie is bekeken en het aantal mensen dat daadwerkelijk erop heeft geklikt.

Maak een afspraak

Stop met tobben, maak een afspraak met een van onze specialisten en zorg dat ook jij een perfecte online marketing mix hebt voor jouw bedrijf!

Maak een afspraak