De meta omschrijving mag nu 320 tekens in plaats van 160 tekens bevatten

Google heeft in november 2017 een wijziging doorgevoerd in haar organische zoekresultaten. Deze wijzigingen worden in januari 2018 steeds meer zichtbaar. De meta omschrijving ( of meta description ) is namelijk aangepast van 160 tekens naar 320 tekens. Hierdoor kun jij als website eigenaar nog beter beschrijven waarom de bezoeker vanuit Google naar jouw website moet komen.

Waarvoor wordt de meta omschrijving gebruikt?
De meta omschrijving wordt gebruikt voor de snippet binnen de zoekresultaten van Google. Zie hieronder een voorbeeld:


Vanaf januari 2018 is het dus mogelijk om deze tekst uit te breiden naar 320 tekens in plaats van de 160 tekens die hierboven staan. Nu zie je vooral binnen de zoekresultaten teksten terug komen die staan om de desbetreffende pagina. Zie hieronder een voorbeeld:


Wat is verstandig om te doen?
Het is wel aan te raden om de meta omschrijvingen van jouw website in zijn geheel aan te passen en deze een upgrade te geven naar 320 tekens. Je zult zien, mits je wervende teksten schrijft, de CTR vanuit de organische zoekresultaten van Google zullen gaan stijgen.

Maak een afspraak

Stop met tobben, maak een afspraak met een van onze specialisten en zorg dat ook jij een perfecte online marketing mix hebt voor jouw bedrijf!

Maak een afspraak